marloes stageplatform

 


heineken
 
Hoe ben ik aan mijn stage gekomen?

Zomer 2015 kwam ik de vacature voor Social Media Stagiaire bij HEINEKEN Nederland per toeval tegen op Facebook. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om stage te gaan lopen, maar de titel sprak me aan dus klikte ik op de link. Tijdens het lezen van de vacature werd ik almaar enthousiaster en besloot ik het maar gewoon te proberen. Na een motivatiebrief en twee gesprekken kreeg ik het verlossende woord dat ik een halfjaar mocht komen werken op de marketing afdeling van HEINEKEN Nederland. 

Wat moest ik precies doen?

De hoofdtaken van een Social Media Stagiaire zijn de dagelijkse webcare en community management voor alle merken van HEINEKEN Nederland (Heineken, Affligem, Amstel, Brand, Desperados, Jillz, en Wieckse) op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Dit houdt in dat je content plaats of inplant en daarbij ook goed kijkt naar budget en advertising. Ook ben je veel bezig met reageren op consumenten, hier krijg je als stagiaire heel veel vrijheid in en hierbij mag je creatief te zijn.

Naast het reageren op berichten is de Social Media Stagiaire verantwoordelijk voor het maken van de maandelijkse en kwartaal rapportage. Naast de vaste taken is er ruimte om andere projecten op te pakken. Ik ben bijvoorbeeld veel bezig geweest met het platform Untappd en ik heb een social media bundel voor marketing gemaakt.

heiniken 1Is het een aanrader?

Ja! Ik zou het iedereen aanraden om stage te gaan lopen. Je leert ontzettend veel van een bedrijf en je krijgt de kans om erachter te komen waar je interesses liggen. Daarnaast bouw je binnen no-time een groot netwerk op waar je later wellicht veel aan kan hebben. Zelf heb ik nu door deze stage een parttime baan als Community Manager bij HEINEKEN Nederland.

heinkene2

144