Marketing

fotocasper1.jpg
Casper Stollman

Casper Stollman 

Mijn naam is Casper Stollman. Op het moment van schrijven ben ik 29 jaar jong/oud en woon ik (nog altijd) in Utrecht. De opleiding CIW heb ik als divers en overwegend interessant ervaren. Ik vond de opleiding niet altijd even prikkelend en uitdagend, maar wel als een opleiding waarmee je een goede academische mindset kunt ontwikkelen. Mijn interesses binnen de communicatiewetenschap lopen nogal uiteen. Zo heb ik interculturele communicatie, marketing communicatie en  corporate communicatie altijd interessant gevonden, maar ook crisiscommunicatie en PR vind ik boeiende onderdelen.

In mijn laatste jaar van CIW heb ik stage gelopen op de Communicatie & Strategie afdeling van NS op hun hoofdkantoor in Utrecht. Doordat ik het daar zo naar mijn zin had en (meer) relevante praktijkervaring wilde opdoen is deze stage wat uit de hand gelopen en heb ik uiteindelijk een klein jaar doorgebracht bij NS.

Na CIW en mijn verlengde stageperiode heb ik er bewust voor gekozen om geen aansluitende master te doen. Ik was klaar met de collegebanken en wilde na mijn tijd bij NS graag aan het werk. Als ik in de toekomst ooit nog een master zou momenteel heeft iets in de filosofie/wijsbegeerte hoek sterk mijn voorkeur.

Sinds 2021 ben ik werkzaam als (Retail) Campagne Manager bij bol.com. Mijn team is onderdeel van de overkoepelende Brand & Performance Marketing afdeling. Hiervoor ben ik binnen bol.com zo’n 4,5 jaar werkzaam geweest in diverse (commerciële) rollen. In mijn huidige functie ben ik medeverantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van de bol.com marketing(jaar)kalender. Op deze kalender staan grote (campagne)momenten zoals een Sale/Solden, Zomer, Black Friday, Sint & Kerst. Samen met promotie specialisten uit de (online) winkels, digital advertising specialisten, visual designers, marketingbureaus en tal van andere betrokkenen zorgt ons team voor impactvolle en effectieve campagnes die een positieve bijdrage leveren aan het merk bol.com.

Daarnaast ben ik o.a. bezig met het opzetten en uitvoeren van A/B testen en gebruikersonderzoeken rondom het campagne construct, maar bijv. ook met hoe de marketingkalender van bol.com er over een 3 tot 5 jaar uit zou moeten zien. Dat winkelen de komende jaren ontzettend veel en snel zal blijven veranderen door talloze technologische ontwikkelingen op het gebied van AR, VR, AI, machine learning enz. De switch van offline naar online winkelen is door corona logischerwijs in een enorme stroomversnelling geraakt aangezien niet alle de tech reuzen maar vrijwel alle grote spelers nu (al dan niet noodgedwongen) stevig durven te investeren in bovenstaande punten. Mede hierdoor zal de online winkelervaring (nog) beter aansluiten op de wensen van de klanten, vind deze vrijwel exclusief binnen allesomvattende apps plaats. Kijk maar naar het Chinese retaillandschap om te zien hoe ook onze toekomst van e-commerce er grotendeels uit komt te zien. Dit zal m.i. niet een-op-een worden overgenomen (dankzij onze democratie en Europese privacywetgeving), maar veel trends zullen hier ook hun intrede maken.

Binnen het communicatievak zullen bovenstaande ontwikkelingen i.c.m. met bijv. automatisering er m.i. voor zorgen dat de kerntaken van veel communicatieprofessionals over 10-15 jaar significant anders uitziet. Ik verwacht echter dat communicatieprofessionals ook in de (iets verdere) toekomst onmisbaar blijven. Overige toekomstvoorspellingen waag ik me liever niet aan. De corona crisis leert ons dat dit zelfs voor de knapste koppen van deze wereld al lastig zat is.

Moment van schrijven: 2021

Foto_-_Simonette_Zimmerman.jpeg
Simonette Zimmerman

Simonette Zimmerman 

Ha Contacters! Ik ben Simonette en na geweldige studententijd mag ik mij sinds 2019 trots een CIW alumnus noemen. Ik ben wellicht geen voorbeeld-alumnus aangezien ik halverwege mijn studie erachter kwam dat het toch niet was wat ik wilde. Ik mistte de focus op reclame en marketing. Gelukkig kon ik dit met een minor Entrepreneurship en marketingvakken in mijn vrije ruimte opvullen. Zo had ik uiteindelijk best of both worlds! 

Na het behalen van mijn bachelordiploma ben ik de master Marketing gaan doen aan de VU in Amsterdam. Deze heb ik nog verlengd met een half jaartje stage lopen bij Unilever. Ondanks dat ik eerst geen fan van stages was, ben ik ontzettend blij dat ik dit ben gaan doen. Na 5 jaar lang allerlei onderzoeken en theorieën geleerd te hebben, vond ik het ontzettend leerzaam deze in de praktijk / het werkveld terug te zien. Ik kan een stage of bijbaan in ons brede opleidingsgebied alleen maar aanraden. Hierdoor ben ik erachter gekomen wat ik echt wel en niet leuk vind, wat uiteindelijk de zoektocht naar een baan een stuk makkelijker maakt. 

Moment van schrijven: 2021








Foto_-_Caitlin_Eagles_verticaal.jpg
Caitlin Eagles

Caitlin Eagles

Hallo daar!

Mijn naam is Caitlin Eagles en ik ben in 2017 afgestudeerd van CIW met het verdiepingspakket Interculturele Communicatie. Naast studeren ben ik heel actief geweest bij SV Contact waar ik in meerdere commissies heb gezeten en heb ik altijd een bijbaantje gehad in de horeca. Tijdens mijn tweede jaar ben ik op exchange geweest naar Birmingham voor een minor in filosofie. Vervolgens heb ik de master Interculturele Communicatie gevolgd op de UU waarbij ik mijn stage- en scriptieperiode samenvoegde en naar Australië vertrok om te gaan werken bij de Nederlandse Ambassade in Canberra. Na mijn master ben ik naar Singapore verhuisd in de hoop hier een baan te vinden, maar helaas gooide corona roet in het eten!

Na zes maanden Singapore ben ik terugverhuisd naar Nederland waar ik aan een fantastische baan kwam bij The Green Village. The Green Village is een mini dorp op de TU Delft Campus waar startups, onderzoekers en overheden hun innovaties op het gebied van duurzaamheid in de stedelijke omgeving kunnen testen. Op deze proeftuin vind je niet alleen mijn collega’s, innovators en bezoekers, maar ook echte bewoners die op het terrein wonen en de innovaties uittesten. Er wordt gewoond, gewerkt en geleerd voor een duurzame toekomst.

Op The Green Village ben ik samen met een directe collega verantwoordelijk voor de communicatie, marketing en evenementen. Dit houdt eigenlijk in dat geen enkele werkdag hetzelfde is en mijn takenpakket heel divers is. Ik houd me bijvoorbeeld druk bezig met projectcommunicatie zodat alle innovaties op ons terrein goed in de spotlight staan door middel van artikelen, interviews en sociale mediaberichten te schrijven, maar ook door leuke filmpjes te maken. Op die manier maak ik de vertaalslag van gecompliceerde technische verhalen naar hapklare en interessante informatie voor iedereen. Daarnaast hebben we onlangs een nieuwe website gebouwd, begeleid ik geregeld filmploegen over ons terrein en ontvangen we BN’ers als Rob Jetten en de Koning! 

Nu corona langzaam z’n grip loslaat houd ik me ook meer bezig met tours en evenementen. Zo kunnen particulieren, overheden en bedrijven bij ons langskomen om meer te leren over de innovaties, maar organiseren we ook workshops, dialoogsessies en innovatieve evenementen. Onze hekken zijn gedurende het jaar dat ik er nu al werk altijd gesloten geweest, maar hopelijk kunnen we ze snel weer opengooien en ook jou ontvangen voor een interessante en innovatieve middag!

Moment van schrijven: 2021

Onze sponsoren