Careibu - Vrijwilligershulp ouderen

Strijd mee tegen eenzaamheid en vind een opa of oma in jouw (nieuwe) studiestad!

Wil jij iets goeds doen voor een ander? En heb je een paar uurtjes per maand over? Meld je dan aan als maatje bij Careibu.

Er zijn een hoop lieve senioren die wel wat extra hulp of gezelschap kunnen gebruiken! Een puzzeltje leggen, samen een rondje door het park, of gewoon effe een bakkie. Zo makkelijk én leuk is het om eenzaamheid te bestrijden.

Waarom meedoen?

√ Gezelligheid! Een opa of oma in jouw studiestad.

√ Lever een maatschappelijke bijdrage.

√ Ontwikkel jouw talenten.

√ Mooie aanvulling voor op je CV.

√ Leer van de verhalen en ervaringen van een andere generatie!

Wat betekent het?

• Word aan een senior gekoppeld voor 6 maanden.

• Bezoek de senior 10 tot 12  uur per maand (tijden in overleg).

• Ontwikkel jouw talenten en idealen binnen ons coachingstraject.

• Leuke én leerzame uitjes / workshops met andere studenten en senioren.

• Vrijwilligersvergoeding van €25,- tot €100,- per maand (afhankelijk van je leeftijd en aantal bezoekuren).

Kies je voor ons, dan kies je voor MDT(maatschappelijke diensttijd).

Het betekent alleen dat je meedoet aan een landelijk programma van de Rijksoverheid om de wereld een beetje mooier te maken. Ook is er veel aandacht voor de ontwikkeling van jouw idealen en talenten.

Hoe kom je in aanmerking?

Meld je hier direct aan of mail/bel/app naar: charelle@careibu.com/030 - 207 4 307 voor meer informatie.