Didre Siebers - Mojo

Onze Commissaris Onderwijs van drie jaar terug liep het laatste semester van collegejaar 2016-2017 stage bij MOJO. Hieronder vind je het stukje wat ze destijds over haar stage voor hun website schreef.

Vanuit welke opleiding doe je deze stage?
Ik studeer Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Vanuit mijn opleiding is het niet verplicht om stage te lopen, maar omdat ik op zoek was naar praktische ervaring heb ik ervoor gekozen om stage te gaan lopen.

Waarom stagelopen bij MOJO op de Lowlands/Down The Rabbit Hole afdeling?
Toen ik begon aan mijn studie droomde ik stiekem al van het werken in de festivalwereld. Het leek mij de ideale combinatie om zo mijn creativiteit en kennis te combineren. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de muziekwereld en hou ik enorm van muziek. Werken bij MOJO was daarom echt de droom! Ik zag deze stage al een keer eerder voorbij komen en heb toen ook gesolliciteerd. Helaas ben ik toen niet door de selectie gekomen, maar dit gaf me extra motivatie om er dit jaar extra energie in te steken en nu zit ik hier!

Wat houdt je stage in?
In het begin kwam ik een paar dagen op kantoor en vanaf mei ben ik fulltime begonnen.
Mijn stage is vooral gefocust op Lowlands. Hiervoor houd ik me bezig met de publicatie van de aankondigingen. De eerste aankondiging die ik samen deed, vond ik doodeng. Binnen een paar minuten heb je enorm veel respons dus je moet alles dubbelchecken en dan nog een keer extra doornemen.

Naast aankondigingen onderhoud ik, samen met collega’s, de website en sociale media. Voor de sociale media moet je goed op de hoogte zijn van de nieuwste releases, wat ik enorm leuk vond om te doen. Alle mailtjes van Lowlanders komen ook bij mij terecht. Superinteressant om meteen feedback te krijgen op wat je doet. Zo kun je ook ervoor zorgen dat je mensen zo goed mogelijk helpt. Natuurlijk kunnen we iemand soms ook niet helpen, dat is wel lastig. Daarnaast heb ik ook een aantal andere taken zoals het coördineren van de wedstrijden (De Grote Lowlands Schrijfwedstrijd, Vlaggenwedstrijd, Servettenwedstrijd en natuurlijk de Win Loser Win), het promoten en updaten van de pLLaylists en het helpen van mindervaliden met hun aanvragen voor mindervalidefaciliteiten op Lowlands.
Naast Lowlands heb ik ook bij Down The Rabbit Hole geholpen. Door onder andere het beantwoorden van mailtjes in de infobox, het invoeren van content in de app en tijdens het festival samen met een andere collega het verzorgen van de Instagram Stories. Een enorm divers takenpakket dus. In het begin best een beetje overweldigend maar wel een enorm goede manier om zo kennis te maken met de vele verschillende aspecten van het festival.

Wat vind je het allerleukste van je stage/waar heb je het meeste van geleerd?
Het is natuurlijk al vet om een kijkje achter de schermen te mogen nemen van een van de grootste festivals van Nederland. Extra tof is het dat ik hier aan mee mag werken. Het allerleukste, Lowlands, moet natuurlijk nog komen haha! Maar het zien van alle gelukkige gezichten van bezoekers op DTRH heeft me echt overtuigd dat ik later in de festivalwereld wil werken.
Ik heb tijdens mijn stage ook echt het gevoel gehad dat ik met ideeën kon komen en dat mijn collega’s daar ook naar luisterden. Mijn collega’s werken allemaal superhard en dat heeft mij enorm gemotiveerd en geïnspireerd tijdens mijn stageprocedure om mijn beste beentje voor te zetten.
Zo kon ik mijn creativiteit kwijt in onder andere korte film-edits voor de pLLaylists, de theater-dans aankondiging en de filmaankondiging.
Het leukste van mijn stage is denk ik het feit dat ik van begin tot eind een enorm goed overzicht heb gehad van het gehele programma. Voor alle aankondigingen, sociale posts en winacties heb ik alle acts grondig doorlopen waardoor ik precies weet wie wat en waar gaat doen. Daarnaast heb ik alle artiesten opgezocht die ik niet kende en in een luisterlijst gezet. Ik heb wel genoeg nieuwe muziek voor het komend jaar!

Kijk voor het hele stuk hier: https://www.mojo.nl/over-mojo/mojo-backstage/een-kijkje-in-de-keuken-van-mojo-met-didre/#AAsvsOoL1Q0v4xrV.97

WhatsApp_Image_2018-01-15_at_11.50.00.jpeg
WhatsApp_Image_2018-01-15_at_11.50.01.jpeg